Tuesday, April 27, 2010

TUBUH BADAN PENYIASAT BEBAS SIASAT SKANDAL BISEXUAL ANWAR IBRAHIM

Untuk berlaku adil kepada rakyat dan kerajaan, harus ditubuhkan satu badan penyiasat bebas untuk menyiasat skandal bisexual Timbalan Perdana Menteri, Anwar Ibrahim.

Bisexual - tabii seks depan belakang (lelaki-perempuan) Anwar telah terbongkar baru-baru ini dan kerajaan tidak bertindak apa-apa mengenai isu tersebut, malahan pihak polis membuat penekanan kepada mereka yang melakukan laporan.

Rakyat merasa tidak adil apabila bekas Ketua Menteri Melaka, Rahim Tamby Chik dilibatkan dengan skandal seks remaja bawah umur, apabila Anwar telah melakukan tekanan terhadap Rahim sehingga memaksanya meletak jawatan.

Sepatutnya Anwar harus meletak jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri, untuk memberi laluan bagi badan penyiasat bebas melakukan penyiasatan mereka.

Penglibatan Anwar dalam skandal homoseksual dengan bekas pemandunya Azizan Bin Abu Bakar dan adik angkat Anwar, Sukma seorang rakyat Indonesia yang mempunyai butik "Ferre" di Hotel Hilton, Kuala Lumpur.

Anwar juga dilibatkan juga dengan isteri Setiausaha Sulitnya Shamsidar Taharin sehingga mendapat seorang anak haram bernama Afifa.

Kalau setakat menyiasati dengan secara temubual saja tidak memadai. Ujian darah Anwar dan Shamsidar serta Afifa harus dijalankan. Begitu juga pemeriksaan doktor ke atas bekas pemandunya, Azizan dan adik angkatnya Sukma harus diadakan.

Rakan-rakan sekolahnya sewaktu di MCKK dan Universiti Malaya yang sanggup memberi keterangan harus juga diambil kira.

Skandal seks homo dan dengan isteri orang yang melibatkan Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Presiden UMNO itu adalah memalukan nama negara dan parti UMNO sendiri.

Oleh yang demikian, penyiasatan badan bebas dipilih dari orang-orang yang tidak boleh dirasuah, harus disegerakan kerana ia terus-menerus menjejaskan imej kepemimpinan negara dan parti.

Dalam perkembangan lain, pendedahan skandals seks Perdana Menteri Jepun, Rijutaro Hashimoto telah didedahkan.

Hashimoto telah membuat perhubungan sulit dengan seorang wanita diplomat China yang dipercayai boleh menjatuhkan kerajaan Jepun.

Lumrahnya penglibatan skandal seks pemimpin tinggi akan menjahanamkan parti dan kerajaan yang diperintah, sekiranya didiamkan berlarutan tanpa diambil tindakan wajar yang dikehendaki oleh rakyat.

No comments:

Post a Comment