Tuesday, April 27, 2010

ORANG KDN ANTI MAHATHIR

Pegawai nombor dua di bahagian unit Penerbitan KDN, Mohd Asroh Bin Mat Som mendabik-dabik dada bahawa beliau adalah kelulusan politikal sains yang sering mencabar pengarang dan penulis yang menghentam Anwar.

Beliau sentiasa mahu Dr. Mahathir dikritik, bukan Anwar. Kerana itu penerbitan yang mendapat amaran seperti Harakah dan majalah Tamadun telah bertukar haluan menghentam Dr. Mahathir secara bersiri.

Satu hari, penulis ada temejanji dengan boss PP, Tengku Mahmood Ismail, tiba-tiba ASROH muncul dan mempertikaikan pasal artikel akhbar Tempo yang menghentam Anwar.

Saya menjawab: Kan lebih baik Anwar saman saja penerbit atau penulis supaya pendedahan di Mahkamah adalah lebih luas dan dapat coverage media asing?

Yang peliknya, Tengku Mahmood macam menyerahkan tanggungjawab bulat-bulat kepada ASROH menyebabkan segala permohonan terus atau melalui Timbalan Menteri KDN, Ong Ka Ting atau Tajol Rosli dibakul-sampahkan saja oleh ASROH, terutama permohonan dari orang yang pro Dr. Mahathir. Ada permohonan sampai setahun tidak dijawab. Alih-alih bila ditanya, ASROH jawab tidak ada fail dalam komputer.

Ada setengah penerbit pula berlambak dapat permit KDN. Cakaplah kalau mahu saham kita boleh beri, tapi jangan main sorong tarik.

Yang rakyat tahu Dr. Mahathir adalah Menteri Dalam Negeri, tapi Anwar masih boleh berkuasa.

Barangkali ASROH dah serah bontot kepada Anwar. Selera ke Anwar?

(Mana tak selera, memang dah kaki bontot, mesti kebas punya :) Webmaster).

No comments:

Post a Comment